Karta praw pacjenta
Pacjent ma prawo do:
- Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- Informacji o swoim stanie zdrowia.
- Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia.
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
- Opieki duszpasterskiej.
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
ul. Młynarska 46, 01-171 WARSZAWA
Sekretariat
tel. (22) 532 82 50
fax. (22) 532 82 30
kancelaria@rpp.gov.pl